Kjøpsbetingelser
Priser i nettbutikken
Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv moms (MVA).
ISHOP AS TAR FORBEHOLD OM PRISENDRINGER, SKRIVEFEIL OG UTSOLGTE VARER.
Frakt og leveringstid
Frakt hos ISHOP AS er alltid gratis når du handler for mer enn 500 NOK. Hvis totalsummen i handlekurven er lavere enn dette så har vi 4 fraktmuligheter du kan velge mellom.
Privat (Bring):
- Pakke i postkassen: kr. 59,-
Normalt 1-4 virkedager. Levering rett hjem i postkassen din. - Pakke på hentested: kr. 149,-
1-3 virkedager avhengig av strekning. 4-5 dager til enkelte destinasjoner. - Pakke levert hjem: kr. 199,-
Leveres på døren din mellom kl 08-17 eller kl 17-21, basert på postnummer.
Bedrift (Bring):
- Pakke til bedrift: kr. 199,-
1-3 virkedager. Leveres mellom 08-16.
Alle våre fraktalternativer inkluderer pakkesporing.
Vi forsøker å sende varene ut til deg (med sporingsnummer) så fort vi får bestillingen. Vanlig leveringstid er 1-4 arbeidsdager. Tar det lenger tid, anbefaler vi at du sjekker ditt sporingsnummer og eventuelt kontakter Bring kundeservice.
Feil leveringsadress
Om kunden ved bestilling angir feil/mangelfult navn og/eller leveringsadresse og pakken derfor ikke kan avleveres, belastes kunden kr. 138,- inkl.mva (79,- returkostnad + 79,- for ny levering).
Om kunden ikke ønsker ordren sendt på nytt, vil ordren bli kansellert og refundert. Returkostnad samt opprinnelig fraktkostnad (totalt kr. 158,- inkl.mva) vil bli trukket fra tilbakebetalingen.
Betalingsmåter
Kjøp gjennomføres i betalingsløsning fra Dintero (VISA og MasterCard) og Vipps og faktura (Collector). Ordrebeløpet blir reservert i det ordren opprettes og belastet når ordren sendes/fullføres. Vi lagrer ikke kredittkortinformasjon.
Ordrebekreftelse
Vi sender deg en ordrebekreftelse på e-post så snart vi har mottatt din ordre. Vanligvis vil du motta ordrebekreftelsen innen 5 minutter etter kjøpet. Hvis du ikke mottar noen ordrebekreftelse, vennligst kontakt oss på kundeservice@ishop.no.
Vilkår
Når du som kunde fyller ut person- og kontaktopplysningene dine, så godtar du at disse opplysningene registreres og benyttes av ISHOP AS.
Opplysningene er nødvendige for at ISHOP AS skal kunne gi best mulig service, kontakte deg og levere varer. Som kunde er det ditt ansvar å sørge for at den angitte leveringsadressen er korrekt.
Bytte og retur
Er du ikke 100% fornøyd og ønsker å bytte eller returnere varen, er vi ikke vanskelige på det.
VIKTIG: Av hygieniske årsaker kan ikke munnbind og/eller filter byttes/returneres.
Slik går du frem:
Bytte vare eller størrelse
Pakk varen forsvarlig inn og returner den til oss. Den skal ikke ha bruksmerker, og alle lapper skal være på. Last ned og fyll ut dette returskjemaet og legg ved retur, slik at vi kan finne og refundere din bestilling. Det er lurt å sjekke i nettbutikken vår om vi har varen du ønsker å bytte til inne.
Du gjør enten en ny ordre på siden vår, vi sender denne – og refunderer den originale ordren inkludert frakten (fra oss til deg) når din retur er mottatt hos oss. Vi sender deg bekreftelse på epost. Eller du kan sende en mail til kundeservice@ishop.no så finner vi ut av det sammen.
Angrerett og returfrakt
Ønsker du ikke varen likevel? Vi hjelper deg gjerne. Du har 14 dagers ubetinget angrerett. Dersom varen er sendt deg før du har fått kansellert ordren, er du selv ansvarlig for å returnere varen(e) og kostnadene retur medfører. Vi refunderer din totale ordresum når din kansellerte ordre er mottatt vårt lager, eller sender deg en ny vare om du ønsker dette.
- Pakk varen forsvarlig inn og returner den til oss. Den skal ikke ha bruksmerker, og alle lapper skal være på.
- Fyll ut og legg ved dette returskjema eller skjemaet som fulgte med i pakken din, slik at vi kan finne og refundere din bestilling.
- Vi refunderer din ordre inkludert frakten du betalte for å få pakken tilsendt fra oss, når din retur er mottatt hos oss. Vi sender deg bekreftelse på epost når dette er gjennomført.
Returadresse
ISHOP AS
Kobberveien 55
4313 Sandnes
Dersom det er noe galt med varen fra vår side, eller vi har gjort en pakkefeil, send en mail til kundeservice@ishop.no med ditt ordrenummer og litt info til oss. Ved en feil vil vi også refundere fraktkostnader til deg for evt. retur eller sende deg en returseddel. Vi ordner bytte internt – du trenger ikke å utføre nytt kjøp på siden. Vi tar ikke imot returer sendt i postoppkrav.
Ved uavhentede pakker vil bestiller kunne bli fakturert for inntil 199,-.
Reklamasjon
ISHOP AS gir 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpeloven. Det omfatter fabrikkasjonsfeil- og materialfeil som konstateres ved å bruke varen normalt. Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte, som har oppstått som følge av feil betjening, dårlig vedlikehold, vold eller uautoriserte inngrep.
Reklamasjon av feil og mangler, som bør oppdages ved sedvanlig undersøkelse av varen, skal meddeles ISHOP AS innen rimelig tid. Varen kan da etter avtale returneres for reparasjon, bytting etter avtale, eller eventuelt krediteres. I forbindelse med reklamasjonssaker betaler ISHOP AS returneringsomkostningene innenfor et rimelig omfang.
I tilfeller når vi av ulike årsaker blir bedt om å ha varene liggende på vent, påbegynner reklamasjonsretten fra dagen ordren blir mottatt.
Reklamasjon og retur av varer:
Ved feil, mangler eller uteblitt leveranse ber vi om at henvendelsen blir rettet til:
ISHOP AS
Org nr 925 265 039 MVA
Kobberveien 55
4313 Sandnes
E-post: kundeservice@ishop.no
Lover og tvister
Kjøp gjennom ISHOP AS blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. ISHOP AS påtar seg dessuten frivillig å følge eventuelle beslutninger fra Forbrukerklagenemda i forbindelse med en tvist.
Klager rettes til ISHOP AS innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Kontakt alltid kundeservice hvis du har problemer, spørsmål eller kommentarer. Vi svarer raskt og vil alltid gjøre vårt beste for at du som kunde skal bli fornøyd med produktene våre samt vår service til deg.